پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250770
انتخابات؛ علاج دردهاي مزمن کشور/ انتخاب کانديدايي از جنس دولت فعلي، يعني ادامه مشکلات موجود
تاریخ انتشار : 1400/03/08 09:03:12
نمایش : 1376
خسروي گفت: با توجه به کارنامه دولت، به نظر مي‌رسد انتخاب کانديدايي از جنس دولت فعلي، يعني ادامه مشکلات موجود، چرا که در ۸ سال گذشته عملکرد اين افراد کاملا مشخص است و اگر مردم به همين افراد رأي دهند، بايد بدانند که هيچ تغييري رخ نخواهد داد و بعدا چيزي جز عدم دقت در انتخابات را سرزنش نکنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خاورستان، حسين خسروي نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي در خصوص انتخابات پيش رو اظهارکرد: اين انتخابات از چند نظر داراي اهميت است؛ اول اين که اين انتخابات هم فرصت است و هم تهديد. به اين صورت که اگر باشکوه و پرشور و ا انتخاب اصلح برگزار شود فرصت است، و الا دشمنان انتخابات را به يک تهديد تبديل خواهند کرد.

وي افزود: به قول مقام معظم رهبري، مشارکت پرشور و انقلابي مردم در انتخابات موجب امنيت کشور، پس زدن دشمنان و کاهش طمع آنها مي شود و به همين دليل نبايد اين فرصت را از دست داد. 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از طرف ديگر انتخابات حق مردم است که به برکت خون شهدا  و انقلاب اسلامي به آنها داده شده و شرکت در انتخابات؛ شرکت در تعيين سرنوشت خودمان است. همانطور که خداوند در قران تاکيد مي کند که سرنوشت قومي را تغيير نمي دهد، مگر اينکه خودشان تغيير دهند. 

خسروي بيان کرد: شرکت در انتخابات حقي بي بديل است که برخي با استفاده نکردن از آن، تعيين سرنوشت خود را به ديگران مي سپارند. امروز هم که مردم دچار مشکلات معيشتي و اقتصادي متعدد هستند و از اين مشکلات رنج مي برند، يک دليل آن انتخاب خودشان است. 

وي تاکيد کرد: همچنين انتخابات يک نوسازي و يکي از نشانه هاي اميدآفريني در کشور است. درواقع انتخابات رياست جمهوري سرزندگي و ثبات مثال زدني نظام را نشان خواهد داد که با اين انتخابات افراد جديد و با انگيزه اي مديريت کشور را به دست مي گيرند و مديريت ها نوسازي مي شود.

انتخابات علاج دردهاي مزمن کشور

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: علاج دردهاي مزمن کشور در مسائل اقتصادي، سياست خارجي، ضعف در فضاي مجازي، ولنگاري فرهنگي و ... در پرشور بودن انتخابات است و اگر انتخابات باشکوه تر و انتخاب مردم فردي درست، کارآمد، باايمان، با انگيزه و پرکار باشد، نور علي نور است . 

خسروي با تاکيد بر اينکه به دليل خون شهدايي که براي انقلاب فدا شده اند، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح وظيفه و تکليف مردم مومن و متعهد است، اظهارکرد: حضور در ميدان نبرد يک نوع دفاع است و مشارکت در انتخابات نوع ديگري از دفاع است که نظام اسلامي را به سوي تمدن اسلامي مي برد.

 وي با تاکيد بر توجه به ضرورت هاي انتخابات 1400 گفت: دوستداران انقلاب بايد نقشه اي هوشمندانه براي رسيدن به انسجام حداکثري و حمايت از کانديداهاي شاخص جريان انقلاب داشته باشند. همانطور که براي انتخابات برنامه ريزي شده تا تجمعات به صورت حداقلي و تبليغات در فضاي مجازي به صورت حداکثري باشد، جريان انقلاب بايد از ظرفيت حداکثري رسانه ها و فضاي مجازي استفاده کند. 

لزوم روشن سازي منابع مالي کانديداها براي تبليغ/ شفافيت در ثروت و برنامه ها

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه چند اقدام براي دقت در انتخاب و شناخت فرد اصلح لازم است، گفت: يکي از اين اقدامات اين است که پيش از بررسي برنامه هاي کانديداهاي رياست جمهوري، ضروري است که مسئولان شوراي نگهبان و خواص متدين و متعهد نسبت به روشن شدن منابع مالي نامزدها اقدام کنند. از اصلي ترين  فوايد اين موضوع، کاهش احتمالي سوء استفاده خواهد بود، چرا که يکي از منشآهاي فساد، استفاده از منابع مالي صاحبان ثروت براي تبليغات و پس از آن هم پس دادن آن به صورت پست و مقام بعد از انتخابات سبب بسياري از فسادهاي اقتصادي است.

خسروي ادامه داد: اقدام بعدي درخصوص شفافيت ثروت، دارايي و نوع زندگي کانديداها است. قطعا نامزدي که زندگي بسيار مرفهي داشته باشد، درد مستاجران و يا ايستادن در صف مرغ را نخواهد فهميد. 

وي بيان کرد: بعد از اين اقدامات مقدماتي هم نوبت شفافيت در برنامه کانديداها است که اين برنامه ها بايد به صورت دقيق توسط کارشناسان مورد بررسي قرار بگيرد. کانديداي اصلح کسي است که درد مردم را بداند و براي اصلاح آن برنامه مشخص و مدوني داشته باشد و به جاي مناظرات غيراخلاقي که قبلا هم تجربه کرديم، در مناظرات تخصصي، بتواند از برنامه اش دفاع کند. 

کلي گويي کانديداها يکي از آفت هاي انتخابات است

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: يکي از مهم ترين ويژگي هاي کانديداهاي اصلح، باورداشتن به توانمندي هاي داخلي و نيروي انساني و ثروت هاي خداداي کم نظير است که بايد با مديريت انقلابي و عاقلانه از اين ثروت ها در جهت پيشرفت و بالندگي استفاده کرد. همچنين در اين خصوص مقام معظم رهبري در ديدار با تشکل هاي دانشجويي مطرح کردند که فردي که معتقد است نمي توان از لحاظ دفاعي، سياسي، اقتصادي و توليدي کاري در داخل انجام داد، لايق حکمراني بر مردم نيست. 

خسروي با اشاره به اينکه امروز مردم متوجه اين موضوع هستند، افزود: اما کلي گويي کانديداها يکي از آفت هاي انتخابات است که بايد  کارشناسان در يک فضاي منطقي و عقلاني، برنامه هاي کانديداها را مورد بررسي قرار داده و به آن نمره دهند. مجموع و ميانگين امتياز کسب شده  در اين بررسي ها به شکل گيري يک انتخاب آگاهانه کمک خواهد کرد.

وي ادامه داد: نقطه مقابل رأي آگاهانه، رأي هيجاني و غيرواقع بينانه است و تجربه نشان داده که متاسفانه شعارهاي انتخاباتي بيش از هرچيزي در انتخابات مورد توجه قرار مي گيرد. به عنوان نمونه “ هم چرخ سانتريفيوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد” ، يکي از شعارهاي انتخاباتي بود، اما متاسفانه اکنون پس از گذشت 8 سال، هيچ کدام آن محقق نشده است.

کارنامه کانديداها بررسي شود

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه برنامه نامزدها بايد يک برنامه جامع باشد، گفت: اين روزها که مباحث ديپلماسي و ميدان در سطح کشور مطرح شد، براي اين است که سياست کشور از انواع برنامه هاي اقتصادي، علمي، فرهنگي، نظامي، دفاعي، اجتماعي و ... تشکيل شده که همه اينها بايد با هم پيش برود و نفي هر کدام از اينها خطاي بزرگي است. همانطور که تضعيف قدرت نظامي به بهانه ديپلماسي که اين روزها اتفاق افتاد، از خواسته هاي دشمن است. 

خسروي افزود: پس از اقدامات مقدماتي و سنجيدن برنامه هاي نامزدها، شاخصه سوم که به برنامه هاي نامزدها اعتبار مي دهد و مردم مي توانند به آن اعتماد کنند، کارنامه رياست جمهوري است. در واقع هر کدام از نامزدها سوابق مديريتي و مسئوليت هاي متعددي داشته اند که مردم بايد اين کارنامه را موشکافانه بررسي کنند. رياست جمهوري ماند شنا در درياي متلاطمي است که با خطرات متعددي مواجه است، اما اگر کسي با شناي در استخر مشکل داشت، قطعا نمي توند در درياي متلاطم از پس موج ها برآيد.

وي برخي نامزدهااز بانيان وضع موجود اقاصادي و پولي کشور هستند،اظهارکرد: برخي از نامزدها که کارنامه خالي دارند، متاسفانه از عمليات رواني عوام فريبي و رقيب هراسي استفاده مي کنند. برخي از اين نامزدها و کانديداها معتقدند که اختيارات رياست جمهوري کم است در حالي که رياست جمهوري بالاترين اختيارات را دارد. 

دولت فعلي چقدر به شعارهايش عمل کرد؟

خسروي يادآور شد: آقاي رئيس جمهور محترم در تبليغات انتخاباتي اش گفت که  والله العلي العظيم که اگر مشکلات پيچيده کشور راه حل نداشت، من کانيددا نمي شدم. اما اکنون بعد از 8 سال، آيا مشکلات حل شده؟ اگر حل شده چرا او عنوان مي کند که تمام مشکلات و گراني ها بر گردن کاخ سفيد است و اگر مردم مي خواهند لعن و نفرين کنند آدرس آن کاخ سفيد است؟ آيا اين موضوع جاي تعجب ندارد؟ رئيس جمهور در ماه هاي ابتداي آغاز بکار دولت مطرح کرد که موانع بر سر راه توليد را برمي داريم، اما چرا اکنون موانع بر سر راه توليد از 7 خان به 70 خان رسيده است؟ گفتند بايد به سياست هاي ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري عمل کنيم، نه فقط شعار بدهيم، اما آيا واقعا به آن عمل کردند؟ رهبر انقلاب فرمودند که چندين بار در مورد برجام به مسئولان تذکر دادم و بارها به مسئولان از جمله رئيس جمهور و وزير امورخارجه گفتيم، اما به حرف هاي رهبر عمل کردند؟

وي تذکر داد: شعار اين آقايان نجات اقتصاد ايران بود، اما الان بازار بورس، ارز، خودرو و ساير بازارها دچار هرج و مرج و رهاشدگي است .  در حالي که دولت تدبير و اميد به دنبال اين بود که آنچنان مردم از درآمد سرشار شوند که به يارانه  45 هزار توماني نيازي نداشته باشند، اما اکنون در حالي که مبلغ يارانه از همان ابتدا ثابت مانده، ولي مبلغ آب، برق، گاز و ... چندين برابر افزايش پيدا کرده است. افتخار آقايان اين است که حقوق کارمندان را افزايش داده اند، افزايشي که به گرد نرخ تورم هم نمي رسد. 

تلاش براي ايجاد دوقطبي سازي

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: در حالي که در پايان سال 1399 دولت اعلام کرد که تاکنون هر گراني که قرار بوده اتفاق بيفتد انجام شده و تا پايان دوره دولت دستور تازه اي براي گراني صادر نخواهد شد، اما اکنون در بازار چه خبر است؟ متاسفانه با دستور دولت قيمت رغن، آرد، نان، شکر و ... همه افزايش يافته است.

خسروي تصريح کرد: در جلسه هيئت دولت تاکيد شد که نامزدها نبايد به مردم دروغ بگويند، اين در حالي است که خودشان در تبليغات خود بيان کرده بودند که اگر انتخاب نشوند، جنگ خواهد شد. در پياده روها ديوار کشيده خواهد شد. همچنين گفتند که نامزدها نبايد به منتقدان خود توهين کنند، در حالي که خودشان به منتقدان از عناويني مثل بي شعور، بي شناسنامه، بي سواد، کودک صفت، بزدل، متوهم، عقب مانده، منفي باف، انقلابيون نفهم و ... استفاده کردند، اين تهمت نزدن است؟

وي اظهارکرد: نمونه سوم از عوام فريبي ها، دوگانه سازي و دوقطبي سازي جامعه است که آقاي رئيس جمهور در تبليغات انتخاباتي سال 1396 خود هم اقدام به دوگانه جنگ و صلح کرد و اخيرا هم اعلام کرد که بايد مردم بفهمند کانديداي مورد نظر آنها تعاملي است يا تقابلي؟ از ديگر موارد دوگانه سازي هم مي توان به فيلترينگ و عدم فيلترينگ، کاسب تحريم و کاسب کرونا، اشاره کرد در حالي که بايد پرسيد؛ منتقدان کاسب تحريم هستند يا کساني که به دلسوزي منتقدان توجهي نکردند؟ چرا تحريم هايي که قرار بود يکباره لغو شود، اين همه اضافه شد؟

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تهمت هاي نارواي کانديداها به هم در دوران انتخابات، اظهرکرد: برخي از اين تهمت ها اين بود که اگر رئيسي بيايد دلار 5 هزار تومان مي شود، اين در حالي است که مردم دلار 30 هزار تومان را هم در اي دولت تجربه کردند. يا  اشاره لاريجاني در رابطه به دو رکن نيروي مسلح و دستگاه قضا در هنگام ثبت نام در انتخابات با اين مضمون که “ حوزه اقتصاد، نه پادگان و نه دادگاه است که با تشر و دستور اداره شود”. در حالي که او بهتر مي داند که اگر نيروهاي مسلح نباشند، امنيت مردم و کشور به خطر مي افتد و اگر برخورد قوه قضائيه با فسادها و مفسدان اقتصادي و غارتگران بيت المال نبود، اکنون بردار و داماد و دختر و اقوام مسئولان همه مملکت را به غارت برده بودند. 

انتخاب کانديدايي از جنس دولت فعلي، يعني ادامه مشکلات

وي تصريح کرد: برخي از کانديداها سالها در مديريت کشور نقش داشتند و عملکرد آنها هم براي مردم مشخص است، تصريح کرد: با توجه به کارنامه دولت، به نظر مي رسد انتخاب کانديدايي از جنس دولت فعلي، يعني ادامه مشکلات، چرا که در 8 سال گذشته عملکرد اين افراد کاملا مشخص است و اگر مردم به همين افراد رأي دهند، بايد بدانند که هيچ تغييري رخ نخواهد داد و بعدا چيزي جز عدم دقت در انتخابات را سرزنش نکنند. 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي افزود: شاخصه بعدي دقت و شناخت اصلح در انتخابات، عدم ترجيح منافع حزبي و گروهي بر منافع ملي و مصالح کشور است. در اين خصوص يکي از شخصيت هاي روحانيت با اشاره به فيلمي از مذاکرات هسته اي، گفته بود که وزير خارجه به صراحت اعلام کرد که اگر اين توافق امضا نشود، رفقايش در انتخابات رأي نمي آورند. يعني رسما منافع گروه و حزب را بر منافع کشور ترجيح داده است. به نظر مي رسد اکنون هم موج انتخاباتي مناظرات ديگر ايجاد شده است. در حالي که آقاي عراقچي به عنوان عضو ثابت تيم مذاکره کننده گفته بود که يکي از درس هايي که در پرونده برجام گرفتيم، اين بود که نتيجه معامله و اجراي تعهدات، افزايش تحريم ها بوده است. اما در حالي که نتيجه مذاکرات جز افزايش تحريم ها نبوده و آمريکا هم از مذاکرات خارج شده و اروپا هم به تعهدات عمل نمي کند، چرا دولت مذاکرات را ادامه مي دهد؟ در اين خصوص يکي از مقامات فرانسوي هم در 22 فروردين 1400 گفته بود که هدف از مذاکرت وين اين است که قبل ا ز انتخابات 1400 شاهد اجراي کامل برجام باشيم. بر اين اساس مثل روز روشن است که نتيجه مذاکرات انتخاباتي است و دردي از ما دوا نخواهد کرد.

جذابيت خسارت زنندگان به کشور براي دشمن

خسروي محور پنجم صحبت هايش را اهميت انتخابات ايران براي دشمنان بخصوص آمريکا و اسرائيل عنوان کرد و گفت: کساني که تاکنون با سوء مديريت به کشور خسارت زدند، به اندازه خسارت ها به کشور، براي دشمن هم جذاب هستند. در نگاه دشمن؛ اثر چنين افرادي از اثر تحريم هم بيشتر است و به همين دليل بايد به عنوان دارايي دشمن در قدرت حفظ شوند. 

وي ادامه داد: مردم تلاش صادقانه آيت الله رئيسي را در قوه قضائيه ديدند، همانطور که طي دو سال مسئوليت، او دو هزار واحد توليدي را احيا کرد و مطالبات 2 ميليون و400 هزار نفر مالباخته موسسه مالي غير مجاز وصول شد. در اين خصوص يکي از روزنامه هاي اصلاح طلب خطاب به رئيس جمهور نوشت که از کجاي قوه قضائيه انتقاد کنيم؛ از برخورد با مفسدين اقتصادي، از بيرون کشيدن پرونده هاي چندين ساله، از سرعت بخشيدن به پيگيري ها؟ از بازپس گيري بيت المال، از رفع موانع توليد، از اميدخشي به جامعه، از تحول در قوه قضائيه، از برخورد با قضات و وکلا، از مبارزه جدي با زمين خواري و کوه خواري، از شفافيت، از ارتباط مستقيم با مردم ستمديده؟ و ...

تخريب رئيسي در انتخابات 1396 يک بازي سياسي بود

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در واقع آن همه تخريب در انتخابات سال 1396 که اگر رئيسي؛ رئيس جمهور شود در پياده روها ديوار مي کشد، فقط يک بازي سياسي بود. او حتي در فرصت ثبت نام کانديداهاي رياست جمهوري هم اخلاق خود را اثبات کرد و درخواست کرد که اخبار جلسات کاري اش در قوه قضائيه هم پخش نشود تا تبليغ نباشد، در حالي که اين موضوع منعي ندارد.

خسروي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري بر جوانگرايي در انتخابات، گفت: جوانگرايي به معناي ناديده گرفتن تجربه بزرگترها نيست. در واقع هر کس بزرگتر است شايسته نيست؛ بلکه هر که شايسته تر است، بزرگتر است. بايد در انتخابات با بررسي برنامه هاي کانديداها و نمره کسب شده آنهادقت کرد.

وي افزود: رئيس جمهور؛ رئيس همه کشور است و بايد تلاش کند تا عدالت اجرا شود. مردم دو گروه خواص و عوام هستند که بار انقلاب روي دوش محرومين است و بر اساس فرمايشات امام علي(ع) بايد مواظب طبقات پايين جامعه بود. 

لزوم توجه بيشتر رئيس جمهور بعدي به خراسان جنوبي

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي گفت: رئيس جمهور بعدي بايد وضعيت محروميت و جغرافيايي خراسان جنوبي را در نظر بگيرد و اين استان را به دليل مرزي بودن و پراکندگي جمعيت با ديد بهتري ببيند. در واقع اگر به اين استان توجه بيشتري شود، ناعدالتي نيست چرا که امنيتي که ايجاد مي شود به تمام کشور برخواهد گشت. اگر بازارچه هاي مرزي اين استان فعال شود، عايدات آن براي تمام کشور است نه براي خراسان جنوبي. 

خسروي تاکيد کرد: هم اکنون زيرساخت هاي استان از جمله راه آهن، فرودگاه ها، راه ها و طرح هاي نيمه تمام و ... در استان نيازمند توجه است. خشکسالي هاي بيست ساله مشکلات مردم را بخصوص در حوزه  آب آشاميدني، کشاورزي، بازسازي قنوات و ... بيشتر کرده است، اما سرمايه گذاران بخش خصوصي به دليل بعد مسافت و نبود مشوق ها، از سرمايه گذاري در استان استقبالي نمي کنند که اين موضوع نيازمند توجه بيشتري از سوي دولت است. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html